Uwaga:

Nasza strona korzysta z technologii do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie i w Internecie. Administratorem danych osobowych jest Ecosy Polska sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. AKCEPTUJĘ

Raport GfK: Polacy coraz chętniej sięgają po ekokosmetyki

27/07/2021
dodany przez Admin Admin
Ecosy: Panel Gospodarstwo Domowych Gfk informuje, że ekologiczne kosmetyki w Polsce zyskują popularność

Jak podaje „Panel gospodarstw domowych” GfK, od maja 2020 do kwietnia 2021:

  • produkty kosmetyczne EKO, BIO oraz VEGE kupowaliśmy o 21% częściej niż we wcześniejszym okresie,
  • 800 000 gospodarstw domowych po raz pierwszy wybrało kosmetyki ekologiczne zamiast zwykłych
  • 33% konsumentek i kosumentów deklaruje rezygnację z kupowania niektórych produktów ze względu na środowisko,
  • spadła liczba nabywczyń i nabywców tzw. ekolekceważących.

Takie wiadomości można skwitować wyłącznie uśmiechem od ucha do ucha, choć - jak sygnalizują analitycy GfK - za zmiany naszych nawyków zakupowych w segmencie kosmetycznym w pewnej mierze odpowiada pandemia. To ona skłoniła wiele osób do baczniejszej analizy środków higieny osobistej i choćby ich składów.
Nie stoi to jednak w sprzeczności z ogólnym trendem świadomości konsumenckiej, o którym także wspominają eksperci. W tym samym badaniu niemal 50% respondentek i respondentów deklaruje, że czują się osobiście dotknięci postępującymi problemami środowiska naturalnego.

– Mogłoby się wydawać, że lęki związane z pandemią przysłoniły Polakom inne kwestie, w tym np. potrzebę aktywnych działań prośrodowiskowych. Tymczasem deklaracje oraz faktyczne zakupy wyraźnie temu zaprzeczają. Prawie 50% nabywców czuje się osobiście dotkniętych problemami środowiskowymi, a 1/3 konsumentów zaprzestała lub rozważa zaprzestanie zakupów niektórych produktów ze względu na ich wpływ na środowisko - mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny „Panelu gospodarstw domowych” GfK Polonia.

Jeśli więc masz czasem obawy, że tylko Twoja bańka społeczna stara się żyć bardziej ekologicznie - nie martw się, jesteś częścią dużej i w sposób widoczny rosnącej społeczności!

- Jest to jasny znak dla producentów, że powinni realnie zaangażować się w działania proekologiczne. Dla nabywców coraz ważniejsze staje się bowiem przekonanie, że kupując produkt, nie tylko wydają pieniądze na zaspokojenie własnych potrzeb, ale także wspierają ochronę planety – podsumowuje Szymon Mordasiewicz.

Na ilustracji: kosmetyki naturalne Creamy

Komentarze

Na razie nie ma postów

Napisz opinię